'Opvallers neemt Winkelhartpromotie over van iBiZZ'

De afgelopen twee jaar heeft het aan de Geerkade in Etten-Leur gevestigde iBiZZ tal van succesvolle evenementen georganiseerd voor Winkelhart Etten-Leur. Sinds 1 januari is de samenwerking met wederzijdse instemming beëindigd.

Niet meer passend in strategie van iBiZZ

"De organisatie van events past niet langer bij ons bedrijf", aldus Raymond Smulders, directeur van iBiZZ. Het Etten-Leurse bureau neemt veel bedrijven de communicatie-activiteiten uit handen, maar de organisatie van events voor het Winkelhart zorgde voor een onevenredige belasting. "Voor de ongeveer 150 winkeliers stonden twee medewerkers bijna fulltime paraat. Tijdens kantoortijden, maar ook 's avonds en in het weekend. De events zorgden voor steeds meer druk op onze organisatie en ook op de persoonlijke levens van onze medewerkers,", licht Smulders verder toe. Het bureau vond het daarom geen probleem om de samenwerking te beëindigen. "We zijn trots op wat we de afgelopen twee jaar samen met het Winkelhart en de winkeliers hebben bereikt. Het is nu tijd voor een ander om het stokje over te nemen", sluit Smulders af.

Landelijk organisatiebureau

"De organisaties achter Het Winkelhart, Wereldhave en ASR, hebben de voorkeur voor een landelijke partner uitgesproken. Door de communicatie overmeerdere winkelsteden bij één partij onder te brengen, verwachten zij kosten te besparen. De keuze is daarbij gevallen op het organisatiebureau Opvallers uit Eindhoven."

Het gezelligste Winkelhart voor de hele familie

De afgelopen twee jaar heeft iBiZZ het Winkelhart - en daarmee ook Etten-Leur - in de hele regio én daarbuiten op de kaart gezet. De opdracht was om consumenten naar het winkelcentrum te krijgen in een tijdperk waarin online winkelen steeds populairder wordt. "Sinds 2015 heeft iBiZZ, op basis van marktonderzoek van Wereldhave, het Winkelhart als ‘het gezelligste Winkelhart voor de hele familie' gepositioneerd. Een onderscheidend, creatief campagneconcept met een verrassende en opvallende huisstijl werd daarbij, ondersteund door events voor de hele familie."

Communicatie staat als een huis

"De Winkelhart-managers van iBiZZ, Femke Buijs en Kristel van Dijk, gaven dagelijks invulling aan de events en de volledige communicatie. Zowel online als offline werden het totale winkelaanbod, de nieuwste acties en de laatste trends belicht. Femke en Kristel waren dan ook regelmatig te vinden in het Winkelhart om contacten met winkeliers te onderhouden.
iBiZZ werkte daarbij permanent aan het vergroten en betrekken van de online community. Dit betekent dagelijks content management, monitoring en optimalisatie van de kanalen. We communiceren het totale winkelaanbod, de nieuwste acties en inspireren potentiële bezoekers met de laatste trends, video’s en nieuws.

Uiteraard zorgen we ervoor dat het plaatje ook offline klopt. Zo werd de herkenbare huisstijl doorgevoerd in opvallende driehoeksborden en narrowcasting in het winkelcentrum. Per event maandelijks aangepast én daarnaast zijn er regelmatig leuke winkelacties en events georganiseerd die bijdragen aan de beleving in het Winkelhart! Daarnaast werd in samenwerking met De Bode een winkelhart krant ontwikkeld met een geweldig bereik, ook buiten Etten-Leur."

Het resultaat: Winkelhart Etten-Leur heeft inmiddels 16.500 likes op Facebook en, 1.764 volgers op Instagram, die zeer betrokken en positief zijn. en een zeer betrokken en positieve social fanbase. Winkelhart-Etten-Leur.nl is een inspirerend online platform met maandelijks gemiddeld 9.000 sessies.

Aansprekende events voor de hele familie

Naast de communicatie was ook de organisatie van de maandelijkse events in handen van het iBiZZ- team. Twee keer per jaar een professionele modeshow, de maandelijkse Opa & Oma Dag, de Halloween shopping night, het Game & Play -weekend samen met alle verenigingen en jongerenplatform in Etten-Leur, de IBIZA markets en de Summermarket met Braziliaanse carnaval – voor ieder wat wils en met veel aandacht voor gezinnen. Los daarvan heeft iBiZZ ook de volledige organisatie van de drie zomeravonden in Etten-Leur afgelopen zomer op zich genomen, die zeer druk bezocht werden.

Fijne samenwerking

"iBiZZ dankt het Winkelhart en alle winkeliers voor hun enthousiasme en prettige, samenwerking en wenst alle ondernemers en leveranciers veel succes de komende jaren."